piątek, 28 września 2018

Szaman Galicyjski i sprawa względności standardów

Przez ostatnie półtora roku włóczę się po Ukeju łapiąc doraźne robótki w różnych szpitalach. Poszerza to moją wiedzę na temat geografii Ukeju i daje szansę zorientowania się jak zadufani w sobie są tutejsi pracownicy ochrony zdrowia.

Każdy szpital NHS pracuje wg standardów NHS, bez żadnych odstępstw, kierując się doktryną wyznaczoną przez Najjaśniejsze Władze.

Na moje pytanie skierowane do chirurga "jaki antybiotyk stosujesz w profilaktyce przedoperacyjnej?" najpierw spotykam się z wytrzeszczem zdumionych ócz owego a potem z dramatycznym kontr-pytaniem "jak to? ten co wszyscy w Ukeju!". Zwiedziłem pracując cały Południowy-Zachód, Południową i Środkową Anglię. Mam stu stronicowy notes, a w nim kilka podobnych, ale na pewno nie identycznych schematów postępowania przy, dajmy na to, wymianie stawu biodrowego. Niby idea jest ta sama, ale diabeł tkwi w szczegółach. Inne antybiotyki, inne postępowanie przeciwzakrzepowe, inne ułożenie pacjenta na stole. Ale nadal "żadnych odstępstw, robimy jak wszyscy."

Zatem wyciągałem ten notes i pokazywałem, że jednak nie wszyscy, nie zawsze i nie tak samo. Patrzyli z zainteresowaniem, ale zawsze kończyło się to jednako: "nie, to jacyś wariaci, my robimy poprawnie, tylko my." I odchodzili kiwając głowa nad głupotą swoich kolegów, którzy ośmielają się robić inaczej.

Tylko czasem któryś z młodych szeptał mi potem "ja też widziałem inne sposoby, ale ci tutaj to beton..." W każdym szpitalu inny ten beton, ale jednak beton.

Takie spostrzeżenie na dzisiaj.

2 komentarze:

Medyk helwecki pisze...

czylio normalka. Tak jest wszedzie.

Przyszedl do nas nowy szef plastic surgery i klotnia bo on zmienia na Cephazolin a przeciez byl Cefuroxim i bylo dobrze.

Ale o dziwi biurwa czyli pielegniarka epidemiologiczna spi i wszystko gra.

A stenotropomonas jak byla tak jest.

Medyk helwecki pisze...

Panie Doktorze,

prosilbym o napisanie o Her Majestys NHS jako o samodzielnym bycie, o idealnej biurwokracji zyjacej wlasnym zyciem i mitrezacej miliardy roboczogodzin, o strukturze per se niereformowalnej- systemie opieki zdrowotnej.

Wydaje mi sie ze wszystkie publiczne systemy daza do bytu absolutu NHS.